WYCIECZKA DO DOBCZYC 7.06.2017

W dniu 7 czerwca w piękny słoneczny poranek, Mieszkańcy Naszego Domu wraz z opiekunami   wyruszyli na wycieczkę.  Tym razem celem podróży była miejscowość Dobczyce.  Wyruszyliśmy autokarem około godziny 9. Dojechaliśmy na miejsce, skąd spacerkiem, w blasku słońca, podążaliśmy w kierunku zamku. Niektórzy uczestnicy wycieczki musieli pokonać własne słabości by dotrzeć do celu wędrówki, który znajdował się na wysokim wzgórzu. I tak  wspólnie  z przewodnikiem oglądając rozległy, krajobraz zachwycaliśmy się pięknem Jeziora Dobczyckiego, w którym jak w zwierciadle odbijały się okoliczne wzgórza.  Wreszcie dotarliśmy do celu wyprawy, którym był położony na skalistym wzgórzu średniowieczny zamek.  W zrekonstruowanej jego części znajduje się Muzeum Regionalne PTTK, które, kryje eksponaty minionych epok począwszy od XIII do czasów współczesnych. Wysłuchaliśmy legend i opowieści związanych z historią tego miejsca. Jedną z nich była „Legenda o odnalezionym skarbie”. Wielkim zainteresowaniem wśród mieszkańców, cieszyła się kaplica, w której kiedyś modlił się sam Karol Wojtyła.